Jeg er gestaltcoach MGPO, utdannet ved Norsk Gestaltinstitutt Høgskole. I tillegg har jeg gjennomført et studium i Veiledning og coaching ved OsloMet. Jeg er gestaltterapi-student i 3 klasse, og tar i mot læringsklienter til redusert kostnad.

Opprinnelig er jeg utdannet kunsthistoriker. Jeg har jobbet som mellomleder, prosjektleder og team-leder i kultursektoren i nesten 30 år. Etterhvert kjente jeg på nysgjerrighet på noe annet; jeg hadde lenge jobbet med det samme, og på samme måte. Jeg ønsket noe mer, jeg ønsket å bruke andre sider av meg selv – dét var bakgrunnen til at jeg begynte å studere coaching, og etterhvert terapi.

Foto: kjærstn
Foto: Kjærst’n
Foto: kjærstn
Foto: Kjærst’n
Foto: G.Jarwson
Foto: G. Jarwson

Jeg har både arbeids- og livserfaring å ta med meg inn i terapi- og coachingsamtaler. Jeg har gått på et par smeller, bl.a. har jeg vært utbrent. Jeg har opplevd trøblete relasjoner både privat og på jobb. Jeg har hatt både gode og dårlige ledere, jeg har vært både god og dårlig som leder selv, og har kjent på den skvis’en det er å skulle levere oppover og lede nedover.

For rundt 15 år siden gikk jeg en periode i terapi. Jeg hadde det bra – livet var på stell. Jeg kunne fint gått videre uten terapi. Men jeg kjente på en nysgjerrighet på hva det kunne gi meg, og en lyst til å ‘rydde opp i’ noe av det jeg hadde med meg i den relasjonelle ryggsekken. Det ble en lærerik reise med mange oppdagelser og innsikter. Jeg fikk mer forståelse for hvem jeg ER, hva som hadde påvirket meg og hvordan. Jeg ble også mer oppmerksom på hvilke mønstre jeg hadde med meg og hvilke av disse som var hensiktsmessige og hvilke som ikke var det. Jeg ble utfordret innenfor trygge rammer av en terapeut som brukte gestalt-metodikk. Hun møtte meg i en «jeg og du»-relasjon, ikke i et terapeut/ klient-relasjon. Og hun møtte meg med hele seg – som gjorde det lettere å være hele meg! Jeg ble grepet av måten jeg ble tatt i mot, rommet og akseptert på, dette var veldig annerledes enn det jeg hadde forestilt meg. Nå ønsker jeg å gi dette videre!

S T U D I E R / K U R S

2022-25 Norsk gestaltinstititt Høyskole – Gestaltterapi 120 studiepoeng

2020-22 Norsk Gestaltinstitutt Høyskole – Gestaltcoaching 60 stp

2017-20 OsloMET – Veiledning og coaching 60 stp

  • Høst 2017 – Grunnleggende kompetanse i veiledning og coaching
  • Vår 2018 – Veiledning og coaching i grupper
  • Høst 2019 – Vår 2020 – Veiledning og coaching i endrings- og utviklingsprosesser i arbeidslivet

2007-08 Tai chi kineo gruppelederutdannelse

2001 Cand.Philol. (master/hovedfag) Kunsthistorie, Universitetet i Oslo

J O B B

2023 – Coach/terapeut i Halaas coaching og terapi

2021-2023 Teamleder Samlingsforvaltning, Vestfoldmuseene

2019-2021 Registrar Flytteprosjekt Kunst, Munchmuseet

2007-2019 Ansatt i Vestfoldmuseene med forskjellige roller oppgjennom årene

  • 2012-2019 Leder for Samlingsteam på tvers av avnedelinge
  • 2012-2019 Prosjektleder
  • 2012-2014 Ansvarlig for Vestfoldmuseenes Samlingsplan
  • 2009-2012 Avdelingsdirektør
  • 2007-2009 Prosjektleder

2004-2007 Avdelingsleder for Helgeland Museums avdeling i Mosjøen

A N N E T

  • 2024-2025 Styremedlem GPO
  • 2023-2024 Styremedlem (vara), Gestaltpraktiserende i Organisasjoner
  • 2022 -2024 Styremedlem, Norsk Gestaltinstitutt høyskole
  • 2020 – 2022 Studentrådsmedlem, Norsk Gestaltinstitutt høyskole
  • 2018-2022 Valgkommitemedlem, Museumsforbundets fagseksjon for samlingsforvaltning
  • 2017-2018 Vararepresentant Forskerforbundet ved museer og kulturminnevern
  • 2017-2019 Styremedlem Vestfoldmuseene IKS
  • 2014-2016 styremedlem, Museumsforbundets fagseksjon for Samlingsforvaltning
  • 2004-2005 Lederutviklingsprogram for Museumssektoren
  • 1998-2009 Styremedlem Norsk Fotohistorisk Forening
  • 2002-05 Styreleder Norsk Fotohistorisk Forening
  • 2005-2006 Vararepresentant Mosjøen kunstforening